HR u retrospektivi: Što nas prošlost uči o budućim izazovima?

Inovativne HR prakse imaju moć transformirati poslovanje i unaprijediti radnu atmosferu.

Uspješne strategije ne samo da povećavaju zadovoljstvo zaposlenika, već i podižu razinu produktivnosti te poboljšavaju zadržavanje talenata, a organizacije postaju otpornije i konkurentnije, spremne za suočavanje s izazovima budućnosti.

Jedan od najprestižnijih načina da se prepoznaju i proslave izvanredne HR prakse je nagrada za Najbolje HR prakse.

Ova nagrada, koja predstavlja vrhunac priznanja za tvrtke i pojedince u području upravljanja ljudskim potencijalima, pokrenuta je 2010. godine od strane Alma Career Croatia, koja upravlja vodećim hrvatskim portalom za zapošljavanje MojPosao. Od tada, ova inicijativa neprestano inspirira mnoge da podignu standarde u HR-u.

Stručni žiri, sastavljen od vrhunskih profesionalaca iz HR sektora, dosad je ocijenio više od 320 prijavljenih projekata. Od 2022. godine, nagrada se proširila i na regiju, otvarajući vrata prijavama iz Slovenije, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Srbije. Ovaj korak ne samo da povećava konkurenciju, već i raznolikost ideja koje oblikuju budućnost HR-a.

Bitno je napomenuti da se projekti ocjenjuju prema jasno definiranim kriterijima, osiguravajući transparentnost i pravičnost u izboru. Osim toga, više od 600 sudionika HR Days konferencije aktivno sudjeluje u odabiru najboljih praksi!

A koje su to bile najbolje HR prakse prije točno 10 godina, ‘žive’ li još danas u sve užurbanijem poslovnom okruženju te što možemo naučiti od njih, donosimo u ovom kratkom pregledu.

Povezivanje s mladima i zajednicom

Pomalo davne 2014. godine treće mjesto osvojila je praksa tvrtke INA, projektom ‘On-line natjecanje za srednjoškolce – Junior Freshhh’.

Ovaj inovativni program nastao je kao odgovor na manjak interesa mladih za prirodne znanosti i specifična inženjerska zvanja. Natjecanje se održava u dva kruga: prvi krug nudi virtualnu igru koja vodi timove kroz izazove prirodnih znanosti, dok drugi krug donosi uživo borbu pet najboljih timova.

S čak 294 prijavljena tima u prvoj godini, INA je uspješno potaknula interes mladih i učvrstila svoj status atraktivnog poslodavca.

Ako ste u procesu uvođenja HR prakse koja potiče poslovni razvoj i unaprjeđuje zadovoljstvo zaposlenika, ne propustite priliku da se prijavite za Najbolje regionalne HR prakse! Podijelite svoje uspješne strategije i inspirirajte druge, ali i osvojite prestižno priznanje.

Razvoj zaposlenika na tri razine

Drugoplasirana HR praksa prije 10 godina je bila ‘Fast Forward’, tvrtke Coca-Cola HBC Croatia. Program je bio usredotočen na razvoj zaposlenika, posebno onih prepoznatih kao darovitih te usmjeren na jačanje radne angažiranosti i zadržavanje visokokvalitetnih zaposlenika.

Koliko je moguće da se dobra HR praksa od prije točno deset godina zadrži, ali i još dodatno razvije, potvrdila nam je Nina Profaca, Talent Development Manager tvrtke.

„Imamo i dalje Fast Forward programe! Provode se na 3 razine: FFW1 koji priprema naše zaposlenike za vođenje tima, FFW2 koji priprema zaposlenike za senior management pozicije, te FFW3 koji priprema naše zaposlenike za direktorske pozicije. Svake godine imamo zaposlenike u svim programima, te se trudimo da ostanu relevantni (primjerice, sada upravo radimo na redizajnu kako bismo dodatno modernizirali programe). Ono što nam je najvažnije u praćenju uspješnosti naših talent programa je koliki postotak zaposlenika je promovirano nakon programa – i moram reći da smo dosta uspješni, primjerice ukupno nam je takozvani promotaility oko 50%, dok je za FFW2 najuspješniji te je iznad 75%.“

Internim programom usavršavanja do manje fluktuacije, a veće produktivnosti

Titulu najbolje HR prakse 2014. godine odnijela je tvrtka BILLA s projektom naziva  ‘B BEST’, čiji glavni ciljevi su bili razvijanje kulture vođenja rukovodećeg kadra u prodaji, povećanje produktivnosti u supermarketima te smanjenje fluktuacije u odjelu prodaje.  Ključna stavka je bila pružanje izuzetne prilike – ulazak 4 kandidata u program koji će po završetku istoga preuzeti pozicije voditelja supermarketa.

Program je izravno pridonio poboljšanju rezultata supermarketa, pozitivno utječući na velik broj zaposlenika. Osim toga, doprinio je boljoj internoj komunikaciji, većoj motiviranosti i angažiranosti kandidata i mentora te porastu interesa za sudjelovanje u programu i preuzimanje rukovodećih pozicija u prodaji. Konačno, program je povećao zadovoljstvo zaposlenika i ojačao percepciju i poziciju Ljudskih resursa kao poslovnog i stručnog partnera.

Što možemo naučiti od TOP 3 HR prakse prije 10 godina?

  • Prepoznavanje izazova s kojima se tvrtka susreće je prvi korak razvoja uspješne HR prakse
  • Nužno je uključivanje i sudjelovanje što većeg broja zaposlenika i jasna interna komunikacija
  • Postavljanje jasnih ciljeva prakse olakšava praćenje uspješnosti projekta
  • Uvođenje HR praksi pozitivno utječe na poziciju HR odjela unutar kompanije
  • Prakse je moguće nadograđivati i razvijati ovisno trenutnim potrebama tvrtke

Ove su prakse pokazale da uspješan HR nije statičan; on se razvija, prilagođava i inspirira nove generacije!

Podijeli ovu objavu